آپلود عکس

آپلود عکس

بایگانی تیر ۱۳۹۹ :: aproidplus

aproidplus

aproidplus

aproidplus

aproidplus

aproidplus

کلمات کلیدی

.

دانلود پاورپوینت نظریه رشد شناختی پیاژه

دانلود پاورپوینت بررسی معجزه پلیمر برای هزاره جدید

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

پاورپوینت تحول دیجیتال در صنعت سلامت و آینده امیدبخش برای زندگی سالم

دانلود عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی 15 ص

پاورپوینت شمع کوبی و انواع روش های آن

دانلود نقشه سازه ای و معماری یک ساختمان مسکونی 5 طبقه

دانلود تحقیق درباره شخصیت و ویژگی شخصیت مدیران word

VRMLپاورپوینتزبان مدلسازی حقیقت مجازی VRML

بررسی عملکرد سازمانی با فرمت docx در قالب 51

دانلود پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ایران (گروه مؤلفان)

دانلود فایل pdf پوسترهای آموزش دانش آموزان در رابطه با کرونا

دانلود بررسی برندهای معروف ایران

دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی

تحقیق مواد کاربرد انرژی اتمی و انرژی اتمی در کشاورزی

دانلود کتاب یک عشق

پاورپوینت تهاجم و دفاع (درس 2 آمادگی دفاعی کلاس نهم)

پاورپوینت کتاب و درس کاربرد کامپیوتر در علوم اجتماعی با تاکید بر SPSS

دانلود فایل ورد Word پروژه بررسی مجموعه نرم افزار VMware vSphere

دانلود پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش

تصویر سازی کدینگ فوق العاده راحت و آسان 100 درصد تضمینی

نظم دهنده پلاستیکی لباس

دانلود پیداکردن دامنه با دامین اتوریتی بالا بدون نرم افزار

دانلود طرح لایه باز شربت گیاهی آلوئه ورا

پاورپوینت روابط انسانی در مدرس

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل شده (ODE)

پاورپوینت آموزشی پرومته

پاورپوینت بررسی تزئینات وابسته به معماری ایران

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل شده (ODE) با روش رانگ-کوتای مرتبه 4 با توضیحات خط به خط در ورد و قابلیت دریافت معادلات از کاربر

روش رانگ کوتای یکی از دقیق‏ترین روش‏های عددی حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی می‏باشد؛ و در از بین مراتب این روش، رانگ کوتای مرتبه 4 جزو دقیق‏ترین روش‏هاست این پروژه شامل کد برنامه نویسی این روش با نرم افزار متلب می‏باشد در این برنامه کاربر باید معادلات و شرایط اولیه و بازه حل معادلات را وارد کند این برنامه دارای توضیحات کامل شامل توضیحات کلی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 2
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی rar
دسته بندی ریاضی


توضیحات کامل

به نام خدا

 

روش رانگ کوتای یکی از دقیق‏ترین روش‏های عددی حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی می‏باشد؛ و در از بین مراتب این روش، رانگ کوتای مرتبه 4 جزو دقیق‏ترین روش‏هاست. این پروژه شامل کد برنامه نویسی این روش با نرم افزار متلب می‏باشد.

 

در روش رانگ-کوتای ما ابتدا بازه‏ی مورد نظر را در نظر گرفته و از نقطه‏ی شروع که مقدار آن شامل شرط اولیه می ‏باشد و توسط کاربر وارد می‏شود شروع کرده و در هر گام مقدار تابع را با نقطه‏ی قبلی محاسبه می‏کنیم تا به انتهای بازه برسیم.

 

در واقع در این روش با استفاده از مقادیر کمکی k1 ،  k2 ، k3 و k4 کلی ترین فرم بازگشتی را می‏نویسیم:

 

wi+1= wi + a*k1 + b*k2 + c*k3 + d* k4

 

این برنامه محدودیتی از لحاظ تعداد معادلات ندارد فقط تعداد معادلات باید با تعداد توابع مجهول برابر باشد(درجه آزادی صفر باشد)

 

توضیحات برنامه شامل دو بخش توضیحات کلی و جزئی است.

 

توضیحات کلی به معرفی روش رنگ کوتای و معادلات آن می پردازد و توضیحات جزئی شامل توضیحات خط به خط برنامه و نکات و ترفند های به کار رفته در برنامه است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۹ ، ۲۳:۱۵
ali jaberi

پاورپوینت آموزشی پرومته

دانلود پاورپوینت آموزشی پرومته


مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 772 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آموزشی پرومته جهت رشته مدیریت در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

یکی از وظایف اصلی مدیران و تصمیم گیرندگان، تصمیم گیری می باشد.حال این تصمیم گیری با توجه به معیارهای مختلفی صورت می گیرد (MCDM).
1- با استفاده از اهدافی که در ذهن تصمیم گیرنده یا تصمیم گیرندگان است به انتخاب یا طراحی جواب می پردازد (MODM).
2- با توجه به گزینه ها و شاخص های موجود، تشکیل ماتریس تصمیم گیری می دهند و به انتخاب گزینه ی برتر می پردازند (MADM)

 

 

 

فهرست مطالب
معرفی روش
تاریخچه
الگوریتم روش
مثال عددی
نرم افزار

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت آموزشی پرومته جهت رشته ایکس در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

یکی از وظایف اصلی مدیران و تصمیم گیرندگان، تصمیم گیری می باشد.
  حال این تصمیم گیری با توجه به معیارهای مختلفی صورت می گیرد (MCDM).
1- با استفاده از اهدافی که در ذهن تصمیم گیرنده یا تصمیم گیرندگان است به انتخاب یا طراحی جواب می پردازد (MODM).
2- با توجه به گزینه ها و شاخص های موجود، تشکیل ماتریس تصمیم گیری می دهند و به انتخاب گزینه ی برتر می پردازند (MADM)

 


فهرست مطالب
معرفی روش
تاریخچه
الگوریتم روش
مثال عددی
نرم افزار

 

 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۲
ali jaberi

پاورپوینت بررسی تزئینات وابسته به معماری ایران

پاورپوینت بررسی تزئینات وابسته به معماری ایران


مشخصات فایل

تعداد صفحات 47
حجم 1990 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بررسی تزئینات وابسته به معماری ایران جهت رشته معماری و شهرسازی در قالب 47 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

مقرنس با کلمۀ قرنا، قرنس و قرنیس خویشاوند است.قرنیز-مأخوذ از قرناس یا قِرنس «عربی» پیش آمدگی باریک بالای در و پنجره، شبیه حاشیه یا سایبان که  با آجر یا سیمان درست می‌کنند. قسمی زینت که در اطاق ها و ایوان ها به شکلهای گوناگون گچبری کنند. سقف یا گنبدی گچ‌بری شده، بنای بلند و عمارتی عالی که در سقف آن نقش و نگار برجسته یا پله پله از گچ درست کرده باشند.

 

 

 

فهرست مطالب
مقرنس در معماری ایرانی
مختصری درباره تاریخچه و جایگاه مقرنس در معماری ایران
وجه تسمیه و معنی لغوی مقرنس
انواع مقرنس
الهام از طبیعت یا ابتکار؟
اشکال و تعاریف
آلت های مقرنس
مقرنس پیش از اسلام
مقرنس در بناهای اسلامی
مقرنس در دوره های مختلف
شیوه اجرای مقرنس
منابع و مواخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۹ ، ۰۸:۴۰
ali jaberi
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ دارای منابع کامل فارسی و انگلیسی دارای رفرنس دهی استاندارد گارانتی بازگشت وجه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt

درمان شناختی
درمان شناختی رفتاری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
cbt
ادبیات پیشین
پیشینه تحقیق درمان شناختی رفتاری
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی-رفتاری‌ (C.B.T)

مناسب برای پژوهشگران علوم تربیتی و روانشناسی

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : دارد (به شیوه APA)

تعداد صفحات :22

نوع فایل: قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

درمان شناختی-رفتاری‌(C.B.T)

شناخت درمانی بر اساس پژوهش‌های اولیه آیرون تـی. بک بـر روی آسیب‌شناسی روانی با درمـان افـسردگی پدید‌ آمد. بک‌ ابتدا در زمینه روانکاوی آموزش و بعد سعی داشت نظریه فروید را درباره افسردگی ثابت کند فروید فرض کرد که افسردگی «خشم بازگشت خورده به طرف خویش» است. بک با آزمایش افکار‌ و رؤیاهای بـیماران افـسرده، نه موضوع خشم بلکه موضوع شکست را به میان آورد. در مکتب شناختی مطالعات آزمایشگاهی و مشاهدات بالینی، سوگیری منفی پایدار را در پردازش شناختی در بیماران‌ افسرده‌ را‌ مطرح نمودند (امانی، 1385).

پژوهش‌های اولیه بک، همزمان با‌ نظریه‌پردازی‌ آلبرت‌ آلیس در دهه 1970 بـود. آلیس نـیز بر روی باورها‌ و افکار بیماران مطالعه و تحقیق می‌کرد(امانی، 1385). اساس نـظریهء الیس را مدل‌ A-B-C تشکیل می‌دهد که در شناخت و تغییر شـخصیت بـه‌ کار‌ می‌رود. اصولا در این مدل، گفته می‌شود کـه‌ رویدادهای فـعال کـننده (A) پیامدهای‌ رفتاری‌ و هیجانی‌ دارند‌ اما این پیامدها نه معلول رویدادهای فعال کـننده بلکه‌ تا حدود زیادی معلول نظام‌ اعتقادی‌(‌B) هستند که باعث به وجود آمدن‌ پیامدهای رفتاری هیجانی(C) می شود. نقش اصلی مـشاور ایـن‌ اسـت‌ که‌ با مباحثه(D) در مورد عقاید و باورهای‌ غیر منطقی به طرق مختلف آن‌ها را زیـر سؤال‌ بـبرد (شارف، ترجمه فیروز بخت، 1381).

الیس و بک هر دو معتقدند که آدمی می‌تواند آگاهانه منطق و دلیل‌ را‌ بپذیرد‌ و اذعـان می‌دارند که هدف ملاحظات درمان تغییر فرضیات اساسی‌ بیمار است کـه بـه نـظام باورهای افراد در پردازش محرک‌های پیرامونی توجه اساسی دارند. همچنین این دو دانشمند روش‌ بحث‌ و گفتگو را با بیماران برگزیده و از گوش دادن مـنفعل، ‌پرهـیز‌ و به فعال بودن درمانگر در جلسه درمان اعتقاد داشتند. علیرغم تفاوت‌های مفهومی و سبک شناختی بـین درمـان‌ عـقلانی-عاطفی‌ آلیس‌ و شناخت‌درمانی بک در نهایت این دو دیدگاه درمانی، اساس بسیاری از‌ درمانهای‌ شناختی-رفتاری‌ را تشکیل می‌دهند (امانی، 1385).

از عوامل دیگر در پیـدایش درمان شناختی-رفتاری، فرمول‌بندی جورج کلی[1] (1955)‌ از‌ سازه‌های‌ شخصی[2] است. اعتقاد اساسی کلی بر این اسـاس استوار است که هـر انـسان یک‌ دانشمند‌ است که در هر حال و همیشه در تلاش فهمیدن، درک کردن، فکر‌ کردن‌ تفسیر‌ کردن، کنترل کردن و پیش بینی نمودن دنیای خود به منظور سازگاری مؤثر با‌ آن‌ می‌باشد. و بالاخره ریچارد لازاروس[3] (1884) بـرای نقش شناخت در تغییر عاطفی و رفتاری‌ اولویت‌ خاصی‌ را قائل شد. برخی دیگر از رفتارگرایان معاصر با مطالعات و تحقیقات تازه‌تر، رشد و پیشرفت‌ شناخت‌درمانی‌ را تحت تأثیر قرار داده اند. نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا و مفاهیم‌ انتظار‌ و تقویت، کـارایی خـود، تعامل بین شخصی و محیط، سرمشق‌گیری و یادگیری مشاهده‌ای به انتقال‌ رفتاردرمانی‌ به‌ قلمرو شناختی کمک کردند (امانی، 1385).

امروزه شرطی‌سازی نوین بر این اصیل استوار است که‌ تداعی‌ بین محرک-پاسخ‌ (S-R) درون ساختارهای ذهنی یا حافظه صـورت مـی‌گیرد و از این طریق بر‌ نقش‌ شناخت‌ها در یادگیری اشاره می‌کند (امانی، 1382).

پس درمان شناختی-رفتاری با بهره گرفتن از‌ تکنیکهای‌ دیدگاه‌های شناختی-رفتاری به مراجع کمک می‌کند با‌ الگوهای‌ تحریف‌ شده رفتار ناکارآمد خود را تغییر دهـد‌ کـه‌ در جنبه هایی از درمان تأکید عمدتا رفتاری و جنبه های دیگر شناختی‌ است.(هاوتون؛ ترجمه قاسم‌زاده،‌ 1382).

این الگوی‌ درمانی، رویکردی است فعال، جهت‌بخش، محدود‌ از‌ لحاظ زمانی و سازمان یافته، بر این منطق نظری زیر بنایی اسـتوار‌ اسـت‌ کـه عاطفه و رفتار هر فرد‌ عـمدتا بـرحسب سـاخت‌یابی جهان‌ از‌ نظر او تعیین می‌گردد.

بنابراین، درمان شناختی-رفتاری یاCBT
این یک روش درمانی از طریق صحبت کردن با بیمار است(سلیمی بجستانی، عباسی و کاظمی، 1391):

  • در مرحله اول روان درمانگر تلاش در دریافت طرز تفکر بیمار نسبت به خود پیرامون اطراف و دیگران دارد.

در مرحله دوم سعی می نماید مسائل ومشکلاتی که موجب تولید اختلالات روانی در فرد گردیده است را پیدا نماید.
درمان شناختی-رفتاری به فرد کمک می کند تا به گونه دیگری اندیشیده و در نتیجه این طرز تفکر جدید شما می توانید با رفتارهای سالم تر و درست تری در برابر حوادث ناخواسته و ناگوار پیرامون برخورد نمایند.

پژوهش‌های اولیه بک، همزمان با‌ نظریه‌پردازی‌ آلبرت‌ آلیس در دهه 1970 بـود. آلیس نـیز بر روی باورها‌ و افکار بیماران مطالعه و تحقیق می‌کرد(امانی، 1385). اساس نـظریهء الیس را مدل‌ A-B-C تشکیل می‌دهد که در شناخت و تغییر شـخصیت بـه‌ کار‌ می‌رود. اصولا در این مدل، ................

....

..

.

منابع فارسی

امانی، احمد. (1385). ضرب المثل درمانی و درمان شناختی – رفتاری. مجله تازه های رواندرمانی،
شماره 41 و 42: 117-94.

شارف، ریچارد. اس. (بی‌تا). نظریه‌های‌ روان‌درمانی و مشاوره، ترجمه مهرداد فیروزبخت (1381)، تهران:انتشارات رسا.

هاوتون، کیت. (بی تا). رفتار درمانی شناختی راهنمانی کاربردی در درمان اختلال های روانی. مترجم: حبیب الله قاسم زاده (1382). تهران: ارجمند.

......

....

..


[1] Kully, J

[2] P‌ersonal Constaracst

[3] Lazarus, R

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان شناختی رفتاری‌ cbt

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۹ ، ۰۸:۰۷
ali jaberi

پاورپوینت زندگی نامه و تحلیل آثار بهرام شیردل معمار ایرانی

پاورپوینت زندگی نامه و تحلیل آثار بهرام شیردل معمار ایرانی در 48 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 48
حجم 17 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری و شهرسازی


توضیحات کامل

پاورپوینت زندگی نامه و تحلیل آثار بهرام شیردل معمار ایرانی در 48 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

فهرست مطالب :

 

آشنایی با بهرام شیردل

شرح دیدگاه بهرام شیردل

گرایش‌های فکری و نظری بهرام شیردل

سایر فعالیت‌های بهرام شیردل

سبک طراحی آثار بهرام شیردل

آثار بهرام شیردل

تحلیل کتابخانه اسکندریه بهرام شیردل

تحلیل مرکز تجارت جهانی شیراز

تحلیل طرح توسعه حرم حضرت معصومه

افتخارات

نقدها

منابع و مآخذ   


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۹ ، ۰۰:۲۹
ali jaberi

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات 83
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی


توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 83 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2010 به قبل و بخش پیشینه از 2012 به قبل

- شامل 71 صفحه متن و 12 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

روابط زناشویی
نگرش ها به رفتار جنسی در بستر تاریخ
آسیب شناسی صمیمیت، رضایت و عملکرد جنسی در بین زوجین
تعاریف صمیمیت جنسی
آسیب های رابطه و صمیمیت
دلایل عدم صمیمیت جنسی براساس تحقیقات انجام شده
تعاریف رضایت جنسی
دلایل عدم رضایت جنسی براساس تحقیقات انجام شده
عملکرد جنسی
دلایل اختلال عملکرد جنسی براساس تحقیقات انجام شده
نظریه های صمیمیت جنسی
مدل ترکیبی وارینگ 
دیدگاه رشدی  فارمن 
نظریه دلبستگی  جانسون و ویفن   
رویکرد تعاملی باگاروزی
دیدگاه ترکیبی جسلسن 
رویکرد تکاملی  شارپ 
نظریه درک برابری والستر  
روش های افزایش صمیمیت زن و شوهر از دیدگاه باگاروزی
نظریه های رشد جنسی
معنی درمانی فرانکل
نظریه اریک فرام
نظریه کارن هورنای
نظریه مزلو
نظریه فرد مدار راجرز
نظریه گشتالتی پرز
نظریه وجود نگری
نظریه شناختی
گانون و سیمون 
نظریه های رضایت زناشویی
نظریه های عملکرد جنسی
پیشینه مطالعاتی
جمع بندی تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران
منابع 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

ازدواج پیمان مقدسی است که از طریق آن خانواده تشکیل می شود و تقریباً از ابتدای زندگی انسان در تمام زمان ها و مکان ها در میان اقوام و ملل و جوامع وجود داشته و مورد تأکید بیشتر ادیان بوده است. آن را پیوند مطلوب انسانی دانسته اند که به زندگی افراد معنا می بخشد (نورانی پور و همکاران، 1386). ازدواج در جامعه متغیر امروزی یک پدیده پیچیده است. انسان ها به دلایل مختلفی ازدواج می کنند. در کنار تمایلات جنسی که از مسائل اولیه هستند، عشق، امنیت اقتصادی، محافظت، امنیت عاطفی، احساس آرامش و فرار از تنهایی نیز بعضی از عواملی هستند که باعث گرایش به ازدواج می شوند (جانیتیوس ، 2004). 

پیشینه تحقیقات

هاگن دورن، پرینس، نورورت، والترز، نائوتا، هارتمن، مورلاک، هان و بوئر (2012) در تحقیقی که بر روی 130 نفر کودک دارای اختلال اضطرابی و 293 کودک غیر اضطرابی(18- 8 ساله) انجام دادند، نشان داد که در مقایسه با کودکان غیر اضطرابی، کودکان اضطرابی افکار منفی را بیشتر از افکار مثبت گزارش می کردند و نسبتاً بیان ذهنی ضعیف تری داشتند(نسبتی از افکار منفی به افکار مثبت). افکار منفی پیش بینی کننده های قوی ای برای سطح اضطراب در کودکان اضطرابی بوده اند. در صورتی که افکار منفی و مثبت توأماً پیش بینی کننده های قوی سطح اضطراب در کودکان غیر مضطرب بودند. به عنوان نتیجه گیری، عدم وجود افکار مثبت ممکن است فقط یک پدیده همایند با سطح اضطراب باشند و می تواند در مدل شناختی اضطراب جایی داشته باشد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۹ ، ۰۷:۲۷
ali jaberi

پاورپوینت جامع آموزشی فیزیولوژی دستگاه عصبی و اعصاب بدن

دانلود پاورپوینت جامع آموزشی فیزیولوژی دستگاه عصبی واعصاب بدن


مشخصات فایل

تعداد صفحات 159
حجم 7774 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پزشکی


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت جامع آموزشی فیزیولوژی دستگاه عصبی واعصاب بدن جهت رشته ایکس در قالب 159 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

دستگاه عصبی یا سیستم عصبی (Nervous System) در بدن جانوران به هماهنگی فعالیت‌های ماهیچه‌ها می‌پردازد و بر اعضای گوناگون بدن نظارت می‌کند و باعث ایجاد و توقّف ورودی‌های مربوط به حواس مختلف می‌شود. وظیفه کنترل اعمال بدن بر عهدهٔ دو سامانهٔ عصبی و غده‌ای درونی می‌باشد، که از این میان، سامانهٔ عصبی، از یاخته‌های عصبی و یاخته‌های کمکی تشکیل شده‌است.

 

 

 

به این ترتیب دستگاه عصبی، با ساختار و کار ویژه‌ای که دارد، در جهت ایجاد هماهنگی بین اعمال سلول‌ها و اندام‌های مختلف بدن تمایز و تکامل یافته‌است. خواص ویژهٔ آن عبارت‌اند از تأثیرپذیری نسبت به محرک‌های خارجی، ایجاد یک جریان عصبی که نمایانگر تأثیر محرک است، هدایت جریان عصبی از یک نقطهٔ دستگاه به نقطهٔ دیگر و سرانجام انتقال آن از یک واحد عصبی به یک واحد دیگر.[۱]

 

 

 

فهرست مطالب
Nervous System
Cell types
Classification of neurons by shape
Classification of neurons by function
سیناپس
سیناپس الکتریکی
سیناپس شیمیایی
مکانیسم رهایش میانجی
انواع میانجی های عصبی
میانجی های درشت ملکول (پپتیدهای عصبی)
Glial cells
Myelin
Saltatory conduction
گیرنده های حسی
تبدیل محرک حسی به ایمپالس عصبی
اجتماع نرونی (Neuronal pool)
همگرایی پیام
تخلیه متعاقب
حسهای پیکری Somatic
حس حرارت
حس درد (Nociception)
سیستم سرکوب درد در مغز و نخاع (آنالژزی)
انواع فیبرهای عصبی
مسیرهای انتقال حس
مسیرهای انتقال پیام حسی
قشر حس پیکری
ناحیه حسی ثانویه – پیکری
نخاع ( Spinal cord)
رفلکس کششی عضله
رفلکس تاندونی گلژی
سیستم دهلیزی
مخچه (Cerebellum)
مدار نرونی مخچه
اختلالات بالینی مخچه
هسته های قاعده ای
اختلالات عملکرد هسته های قاعده ای
پارکینسون (Parkinson)
قشر حرکتی مغز (Motor cortex)
انتقال پیامهای حرکتی از قشر به عضلات
دستگاه لیمبیک
تکلم و ارتباط
یادگیری و حافظه
Memory
مکانیسمهای پیشنهادی برای حافظه
Brain Waves
روان پریشیها و دمانس
The Autonomic Nervous System
سازماندهی کلی دستگاه اتونوم
جریان خون مغز
Cerebrospinal fluid (CSF)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۹ ، ۱۹:۵۴
ali jaberi
 

مقاله تاثیر روشهای خاکورزی بر اثر میزان انتشار کربن تولید گندم و ذرت

فرمت فایل : doc

تعداد صفحات : 22

حجم فایل : 417

گروه فایل : کشاورزی

مقاله تاثیر روشهای خاکورزی بر اثر میزان انتشار کربن تولید گندم و ذرت

دانلود ترجمه مقاله تأثیر روشهای مختلف خاکورزی بر روی اثر (میزان انتشار) کربن تولید گندم و ذرت در فلات لس چین

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مواد و روش ها

توضیحات مکان

طرح آزمایشی

مدیریت گیاه زراعی

نمونه برداری از خاک و تجزیه و تحلیل آن

ذخیره سازی کربن آلی خاک

عملکرد دانه و بقایای محصول

اثر کربن

تحلیل آماری

نتایج

عملکرد دانه ، بیوماس کاه ، بیوماس ریشه و بقایای گیاهان زراعی

ذخیره سازی کربن آلی خاک

اثر کربن و اثر کربن با مقیاس واحد عملکردی

مولفه های اثر کربن

روابط بین اثر کربن ، ذخیره کربن آلی خاک ، بقایای گیاه زراعی و عملکرد دانه

بحث

تأثیر روشهای خاکورزی بر ذخیره کربن آلی خاک و عملکرد دانه

تأثیر روشهای خاکورزی بر روی اثر کربن

نتیجه گیری

منابع

*************

چکیده

شیوه های مناسب خاکورزی باعث کاهش اثر(میزان انتشار) کربن یک گیاه زراعی (CF) و کاهش تغییرات آب و هوایی، می شود. با این حال ، چیزهای کمی در مورد CF تولید گندم زمستانه و ذرت بهاره تحت روشهای مختلف خاکورزی در فلات لس چین، مشخص شده است. برای تعیین کمیت اختلاف خاکورزی و تفاوت نوع گیاه زراعی در CF ، یک آزمایش مزرعه در سال 2007 شکل گرفت که در آن شش روش خاکورزی زیر ارزیابی شد: خاکورزی با گاوآهن (PT) ، بدون خاکورزی (NT) ، خاکورزی زیر خاکی (ST)، تناوب PT/NT ، تناوب NT/ST و تناوب ST/PT. نتایج نشان داد که PT دارای ارزش CF مثبت (488 کیلوگرم CO2-eq در هکتار) است که منبع کربن را نشان می دهد. با اینحال ، NT ، ST ، ST/PT ، PT/NT و NT/ST به طور معنی داری یک کاهش در CF (-628، -1382، -2328، -3038 و 3545- کیلوگرم CO2-Eq در هکتار 1) را نشان داد، که موید این مساله است این روشهای خاکورزی به عنوان مخزن کربن، عمل می کند. CF های مقیاس پذیر عملکردی (CF دارای مقیاس عملکردی ، CF در مقیاس هزینه، CF در مقیاس ارزش تولید و CF در مقیاس درآمد خالص)، روند مشابه CF را نشان داد که به ترتیب زیر نمایش داده می شود: NT/ST > PT/NT > ST/PT > ST > NT > PT. CF و CF های مقیاس پذیر تولید گندم زمستانه، معنی داری بالاتری نسبت به ذرت بهاره، نشان داده است. CF و CF با مقیاس واحد عملکردی با افزایش سال کاشت، کاهش می یابد. علاوه بر این ، افزایش ذخیره SOC و عملکرد دانه برای کاهش CF سودمند بود. نتایج این تحقیق نشان داد که تناوب NT/ST بیشترین عملکرد دانه و ذخیره SOC را با کمترین CF و CF با واحد عملکردی، ایجاد کرده و بنابراین به عنوان بهترین روش خاکورزی برای تعادل تولید پایدار با محیط زیست در فلات لس، تعیین شد.

ذخیره سازی کربن آلی خاک

در طی مراحل برداشت گندم زمستانه و ذرت بهاره یک ساله ، سه نمونه خاک برای هر یک از روشهای خاکورزی خاک در عمق 10-0 سانتی متر ، 10-20 سانتی متر، 20-35 سانتی متر و 35-50 سانتی متر با استفاده از یک آوگر خاک (قطر 5 سانتی متر) گرفته شد. پس از آن ، نمونه های خاک خشک و از طریق یک غربال 0.25 میلی متر برای تعیین مقدار SOC، غربال شدند. مقدار SOC با استفاده از دی کلروات پتاسیم 0.8 مول درلیتر (1/6 K2Cr2O7) و اکسیداسیون اسید سولفوریک (H2SO4) و روش تیتراسیون تعیین شد (Bao، 2000). چگالی جرم خاک با استفاده از روش هسته ای مشخص شد (Blake and Hartge، 1986). ذخیره سازی SOC، از تولید SOC ، چگالی جرمی و عمق خاک (Blanco-Canqui and Lal، 2009) ، همانطور که در معادله 1نشان داده شده، برآورد شد. ...

...

تأثیر روشهای خاکورزی بر ذخیره کربن آلی خاک و عملکرد دانه

روش شخم و خاک ورزی تاثیر گذاشته بر ذخیره SOC، توسط میزان برگشت بقایا و عمق عمق خاک ورزی، حاصل شد. در این مطالعه ، باقی مانده گیاه زراعی پس از NT ، ST ، PT / NT ، NT / ST و ST / PT به طور قابل توجهی بزرگتر از مقدار به دست آمده پس از PT بود (جدول 4). در طی این روشهای خاکورزی، مقادیر بیشتری از باقیمانده گیاهان زراعی به خاک برگردانده شد. این نتایج مطابق با نتایج سیکس و همکاران بود (2002)، که خاکورزی حفاظتی را با بازگشت بقایا، یک اقدام مؤثر برای بهبود مخزن SOC است. علاوه بر این، برای شیوه های مختلف خاکورزی ، عمق خاکورزی بر محل بازگشت بقایای گیاه زراعی تأثیر گذاشت، بنابراین بر توزیع عمودی ذخیره SOC تأثیر می گذارد (Puget and Lal، 2005).

اختلالات شدید خاک پس از PT باعث ایجاد این مساله شد که خاک سطحی، بدون پوشش شد ، بنابراین منجر به از دست رفتن تجزیه SOC شد. برای NT و ST ، باقیمانده گیاه زراعی در سطح خاک حفظ شد. NT در درجه اول باعث افزایش ذخیره SOC در عمق 10-0 سانتی متر شد زیرا خاک، به هم نخورد. این پدیده انباشت سطح ذخیره سازی SOC نیز در مطالعات قبلی گزارش شده است. با اینحال ، ST، خاک زیری را شل کرده ، رشد ریشه های گیاه زراعی را عمیق تر کرده و میزان بیوماس ریشه باقیمانده در خاک عمیق پس از برداشت گیاه زراعی را افزایش می دهد، بنابراین ذخیره SOC را در اعماق پایینتر، افزایش می دهد: روندهای مشابه توسط Tian و همکاران (2016)، گزارش شده است. PT/NT ، NT/ST و ST/PT باعث افزایش ذخیره SOC در هر لایه از عمق خاک از 0 تا 50 سانتی متر و بیشترین میزان ذخیره SOC پس از NT / ST شد. این یافته ها مطابق با نتایج قبلی گزارش شده توسط وانگ و همکاران (2017) بود. ...

...

Effects of different tillage practices on the carbon footprint of wheat and maize production in the loess plateau of china

Abstract

Appropriate tillage practices reduce a crop's carbon footprint (CF) and mitigate climate change. However, little is known about the CF of winter wheat and spring maize production under different tillage practices in the Loess Plateau of China. To quantify the tillage differences and crop type differences in CF, a field experiment was established in 2007 in which the following six tillage practices were evaluated: plow tillage (PT), no-tillage (NT), subsoil tillage (ST), PT/NT rotation, NT/ST rotation and ST/PT rotation. The results showed PT had the positive CF value (488 kg CO2-eq ha1 ), indicating a carbon source. However, NT, ST, ST/PT, PT/NT and NT/ST significantly decreased the CF (628, 1382, 2328, 3038 and 3545 kg CO2-eq ha1 ), demonstrating these tillage practices served as carbon sinks. The functional unit-scaled CFs (yield-scaled CF, cost-scaled CF, production value-scaled CF and net income-scaled CF) were similar to the trend of CF, which exhibited the following order: NT/ST > PT/NT > ST/PT > ST > NT > PT. The CF and functional unit-scaled CFs of winter wheat production were significantly higher than those of spring maize production. The CF and functional unit-scaled CFs decreased as planting year increased. In addition, increasing SOC storage and grain yield were benefit for decreasing CF. The results of this study showed NT/ST rotation produced the highest grain yield and SOC storage with the lowest CF and functional unit-scaled CFs and was thus determined to be the best tillage practice for balancing sustainable production with the environment in the Loess Plateau.

مبلغ : 47000 تومان

دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۹ ، ۱۹:۱۵
ali jaberi
استرس و ترس دانش آموزان

مدرسه جامعه ای از دانش آموزان ، معلمان و والدین است که اهداف متفق القول را دنبال می کند و به عنوان پلی برای جامعه و بشریت خدمت می کند دیدگاه مدرسه به عنوان صرفاً مکانی برای کسب دانش و یادگیری در اصل اشتباه است زندگی مدرسه باید غنی و شاد باشد برای ایجاد چنین روشی ، ایجاد جو همکاری بسیار مهم است روابط بین بزرگسالان و کودکان و همچنین الزامات فرایند آ

دانلود استرس و ترس دانش آموزان

استرس ترس
مقاله درباره استرس
مقاله دریاره ترس
استرس دانش آموزان
ترس دانش آموزان
مقاله درباره استرس دانش آموزان
مقاله درباره ترس دانش آموزان
مقاله آشفتگی
تحقیق درباره استرس
تحقیق درباره ترس
روانشناسی کاهش ترس
روش های کاهش ترس در دانش آموزان
یادگیری
آموزش
تجلی ترس
ویژگی های ترس
تجلی استرس
ویژگی های استرس
افسردگی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

مدرسه جامعه ای از دانش آموزان ، معلمان و والدین است که اهداف متفق القول را دنبال می کند و به عنوان پلی برای جامعه و بشریت خدمت می کند. دیدگاه مدرسه به عنوان صرفاً مکانی برای کسب دانش و یادگیری در اصل اشتباه است. زندگی مدرسه باید غنی و شاد باشد. برای ایجاد چنین روشی ، ایجاد جو همکاری بسیار مهم است. روابط بین بزرگسالان و کودکان و همچنین الزامات فرایند آموزشی ، زندگی مدرسه را امری عجیب و غریب می کند ، اما می توان بر اساس اخلاص ، احترام ، عشق و مسئولیت ، زندگی و روابط در مدرسه را در اجتماع مدرسه جستجو کرد. با ایجاد چنین اولویت هایی برای زندگی در مدرسه ، می توان به یک جامعه هماهنگ و خردمند امیدوار بود. قبلاً کلاسیک های آموزشی ادعا می کردند که مدرسه خانه شادی و کمال است. اگر کودکان ترس و شرایط استرس مستمر در مدرسه را تجربه می کنند ، باید یک سؤال پرسیده شود: چرا این اتفاق می افتد؟

دانلود استرس و ترس دانش آموزان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۹ ، ۱۸:۲۴
ali jaberi

پاورپوینت مدیریت استرس در خانه و کار

پاورپوینت مدیریت استرس در خانه و کار در 81 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 81
حجم 3941 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی روانشناسی


توضیحات کامل

پاورپوینت مدیریت استرس در خانه و کار در 81 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

تعریف مهارتهای زندگی

مهارت های ده گانه زندگی 

خودآگاهی                      

همدلی

حل مساله           

تصمیم گیری موثر 

ارتباط بین فردی                             

ارتباط اجتماعی 

تفکر خلاق                                  

تفکر نقاد 

مدیریت استرس                      

مدیریت هیجانات

مهارت مدیریت استرس

مفهوم استرس

دو نوع استرس وجود دارد

انواع استرس

فعالیت کلاسی

منابع استرس دنیای امروز

عوامل مهم مرتبط با استرس

پرسشنامه سنجش استرس

تفسیر نتایج تست

رابطه بین استرس و عملکرد

تشخیص استرس در دیگران (الگوهای رفتاری)

استرس زاها ، استرس و پیامدهای آن

پیامدهای استرس

تعدیل کننده های استرس

پرسشنامه تیپ شخصیتی شAوB

تفسیر تست

تیپ های شخصیتی

تفاوت تیپ های شخصیتی A وB

 

بخشی از متن

مهارت خودآگاهی 

مهارت خودآگاهی ، توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت خواسته هاست. نیازها، تمایلات و تصویر واقع بینانه از خود است تا حقوق فردی، اجتماعی و مسؤولیت های خود را بهتر بشناسیم. این مهارت موجب می شود که به سئوال مهم « من کیستم؟» جواب دهیم. 
«معرفت النفس انفع المعارف» خویشتن شناسی، سودمندترین دانش هاست(حضرت علی )

مهارت همدلی

همدلی یعنی این که فرد بتواند مسایل دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد درک کند و به آن ها احترام بگذارد. این مهارت موجب می شود تا به دیگران توجه کرده و آن ها را دوست داشته باشیم و خود نیز مورد توجه و دوست داشتن دیگران قرار بگیریم و با ایجاد روابط اجتماعی بهتر به هم نزدیکتر شویم...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۹ ، ۱۸:۲۱
ali jaberi